NRC Media: 33.000 betalende digitale lezers

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 25 jun 2013 in nieuws

Vijftien procent van de abonnees van NRC Handelsblad en Next zijn digitale lezers. Vooral NRC Next zag afgelopen jaar een forse groei, een ruime vertienvoudiging van het aantal digitale abonnees.

Het digitale lezerspubliek van NRC Next groeide afgelopen jaar van bijna duizend naar ruim elfduizend. In totaal bedient deze titel nu 73.500 lezers. Grote broer Handelsblad zag de digitale oplage met 31 procent toenemen, tot 21.600. Het totaal aantal lezers hier is 201.700.

Omgerekend vindt nu iets meer dan vijtien procent van de oplage via digitale kanalen zijn weg naar de lezers.

NRC Media meldt niet hoe de verhouding ligt tussen pure digitale en hybride (papier en online) abonnementen.

De Persgroep laat vandaag weten: “Snelle stijger is de betaalde digitale oplage van de Persgroep. Ruim 75.000 digitale exemplaren worden per dag verkocht. Met een aandeel van 39,5 procent in dit segment is de Persgroep marktleider. De grootste digitale titels zijn de Volkskrant met 45.000 exemplaren en het AD met 21.000 exemplaren. De uitgever claimt in het segment ‘betaalde nieuwsmedia’ (print en digitaal) een marktaandeel van 28,1 procent. Dat staat gelijk aan een dagelijks bereik van 2,5 miljoen mensen per dag.

Foto: Giovanni Auditore (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment