Zanox-M4N legt deel publishers aan banden

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 20 jun 2013 in nieuws

Zanox-M4N voert verscherpte regels in voor beheerders van kortingscodessites. Het streven: de consument enkel nog geldige codes laten zien en misleidende trucs voorkomen.

Hiertoe roept het affiliatenetwerk voor kortingscodesites een aantal richtlijnen in het leven (PDF). Deze uitgevers, die hun sites vaak promoten via affiliatemarketing, moeten zich hieraan houden. Doen ze dat niet, dan worden ze uit het netwerk gezet. Drie keer slag is uit.

‘De spelregels die Zanox-M4N heeft opgesteld moeten het onduidelijke, misleidende of verwarrende gebruik van kortingscodes tegengaan. Aanbieders zullen zich vanaf heden moeten houden aan duidelijk omschreven voorwaarden waaraan hun codes moeten voldoen. Zo is het aanbieden van een code, terwijl er geen code aanwezig is, niet toegestaan. Wel aanwezige kortingscodes moeten de actie, de voorwaarden en de activeringsdatum bevatten. Bovendien moeten codes die verlopen zijn direct van de site verwijderd worden.’

De sites moeten ook het verschil duidelijk gaan maken tussen groepsdeals en kortingsacties, promotiemiddelen die op het oog dicht bij elkaar liggen. En wil een site bij Zanox-M4N het stempel krijgen van kortingssite, dan moet deze ervoor zorgen dat er minimaal twintig verschillende adverteerders zijn te vinden. En een telefoonnummer en e-mailadres op de site hebben staan. Dit moet de groei van digitaal onkruid tegengaan.

Jochem Vroom, eigenaar van kortingscode-exploitant Imbull, ziet Zanox-M4N liever nog een stap verder gaan: “Overigens vind ik dat deze regelgeving ‘meer’ is dan alleen maar het monitoren van kortingssites: men zou dit op alle groepen effectief en op deze manier moeten toepassen. Veel regels in het document gaan namelijk op voor alle affiliates.“

Foto: Christian Bardenhorst (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment