Google stapt voorzichtig in ‘native adverteren’

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 10 jun 2013 in nieuws

Googles DoubleClick is samen met een aantal uitgevers waaronder Forbes achter de schermen gestart met native advertising, reclame die er niet als reclame uitziet.

Native advertising is eigenlijk alles dat de gebruiker niet irriteert. Geen in your face-advertenties die een site (tijdelijk) overnemen, geen luidruchtige schuifpanelen met nagenoeg onzichtbare wegdrukknoppen, maar reclame die naadloos overgaat in de content. Andere benamingen zijn custom content, sponsored content, branded content, content marketing en collaborative content.

Native advertising is met andere woorden reclame die er niet als reclame uitziet. Dat kunnen webfilms zijn, langere video’s of gesponsorde content, zoals tweets. De gebruikerservaring staat voorop. Google AdWords is een voorbeeld van reclame die beter aansluit op wat de gebruiker aan het doen is.

Googles advertentiebaas Neal Mohan maakte vorige week op de conferentie thinkDoubleClick bekend dat Google ‘native formats’ gaat lanceren en daar ook veel van verwacht. Hoe het een en ander uiteindelijk zijn beslag gaat krijgen is echter nog onduidelijk, want er zijn geen diensten of middelen die adverteerders op dit punt verder kunnen helpen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment