Salesforce koopt ExactTarget voor 2,5 miljard dollar

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 04 jun 2013 in nieuws

Salesforce, vooral bekend van digitaal relatiebeheer, heeft digitaal marketingbedrijf ExactTarget overgenomen voor 2,5 miljard dollar.

Het is een van de grootste overnames uit de geschiedenis van Salesforce. Het softwarebedrijf heeft 2000 werknemers en 9000 klanten, waaronder Coca Cola, Gap en Nike. Die gebruiken de software voor marketingcampagnes via email, mobiel en web. Net als bij Salesforce worden de diensten louter virtueel aangeboden.

Salesforce CEO Marc Benioff spreekt van een ‘historische dag voor cloudcomputing’. Benioff verwacht dat met de uitbreiding de omzet 30 procent hoger uitkomt.

ExactTarget bestaat sinds de eeuwwisseling en ging vorig jaar naar de beurs voor een waarde van 100 miljoen dollar. Daarvoor werd al eens 70 miljoen aan financiering opgehaald. ExactTarget nam ook zelf bedrijven over als Pardot en iGoDigital, beide voor vele tientallen miljoen dollars.

De overname past in de strategie van Salesforce om steeds meer marketingbedrijven over te nemen. Benioff betaalde 689 miljoen dollar voor Buddy Media en 340 miljoen voor sociale bmedia-tracker Radian6.

De nieuwe aanwinst heeft diverse kantoren in Europa, onder meer in Londen, Parijs, München en Stockholm.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment