Waternet, Otolift en Hi winnen Mobile Media & Marketing Awards

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 23 mei 2013 in nieuws

Zojuist zijn voor de derde keer de Mobile Media & Marketing Awards uitgereikt, op de Mobile Convention Amsterdam in de Beurs van Berlage.

Waternet, Otolift en Hi wonnen in de respectievelijke categorieën Beste Mobiele Consumentenplatform, Businessplatform en Mobiele Campagne. De jury ontving dit jaar meer dan vijftig inzendingen en koos uiteindelijk voor deze drie als de beste in hun categorie van wat Nederland op mobiel vlak te bieden heeft.

Waternet liet een app ontwikkelen voor wie door de Amsterdamse grachten vaart. Dat zijn enkele tienduizenden mensen per jaar. De beheerder van het lokale waternet liet door TamTam Mobile en TNO de app Vaarwater bouwen als een soort TomTom voor op het water. De software stuurt de bestuurder van boei naar boei of loodst hem over een gewenste route. Daarnaast zijn relevante faciliteiten in kaart gebracht, zoals wc’s en horecagelegenheden.

Otolift is een zakelijk app van de fabrikant die aan zijn potentiële klanten wil kunnen laten zien hoe een traplift er in hun huis uitziet. De adviseurs van het bedrijf gaan met de productie van Zicht Online op pad en schetsen via augmented reality de nieuwe inrichting van iemands huis na installatie van het lokale vervoermiddel.

De beste mobiele campagne is die van Hi, ontwikkeld door Red Urban. Hij laat jongeren met elkaar battle’en met hun sociale profielen. De optelsom van tweets, retweets, post en likes bepaalt wie in de (vaste en mobiele) webapp de winnaar is. Hi wil hiermee zijn sociale oriëntatie naar voren brengen.

De Mobile Media & Marketing Awards zijn een initiatief van MobGen en TMG. Mobile Convention Amsterdam is een congres dat samen door CM en Emerce wordt georganiseerd.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment