Nieuw Viziware brengt analytics naar winkelvloer

Geen reacties
Tags: ,
Posted 23 mei 2013 in nieuws

Viziware opent binnenkort zijn Europese hoofdkantoor in Sassenheim en brengt online analysetechnieken naar de fysieke winkelvloer.

“Eigenlijk kunnen we alle bewegingen op het gebied van digital signage meten”, zegt Han Verbaas bij de Europese introductie van Viziware. “We leveren een systeem om digitale reclameborden, schermen dus, interactief te maken om vervolgens te kunnen meten wie hoe met de getoonde uitingen omgaat.”

Verscheidene typen bedrijven tonen interesse voor het systeem dat voor het eerst wordt getoond op de beursvloer van het Interactcongres van IAB Europa in Barcelona. Dat varieert van schoenwinkels tot hotels tot mediabureaus.

Een filiaal van LEGO in Rusland is al operationeel met het systeem, dat in de basis een combinatie van software en een camera is. De digitale ‘ogen’ zien hoeveel en hoe vaak kinderen interactie zoeken met een reclamescherm in de etalage en vervolgens naar binnen lopen. “Op basis van iemands lengte zien we of het een volwassene of een kind is”, aldus Verbaas. “De winkel krijgt nu data waarmee het zijn traffic kan optimaliseren”. Zo kan bijvoorbeeld blijken dat kinderen vaak de winkel bezoeken, maar hun ouders met portemonnee buiten blijven staan.

De Nederlandse marketeer begint vandaag de Europese uitrol van het in Rusland ontwikkelde product. Dat meet niet alleen winkelverkeer, maar kan ook de digitale reclames in de winkel interactief maken op kleine of grote schermen. “Vandaar een schowroom in Sassenheim. Zo kun je in de volle breedte laten zien wat het is.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment