Metrixlab neemt belang in Noord-Amerikaanse onderzoeker

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 23 mei 2013 in nieuws

Online marktonderzoeker Metrixlab neemt een strategisch belang in zijn Amerikaanse branchegenoot Precision Sample.

Daarmee vergroot het van oorsprong Nederlandse Metrixlab zijn positie op de Noord-Amerikaanse markt. Uiteindelijk zal het panel van Precision Sample in dat van Metrixlab en MarketTools worden opgenomen.

Hoe groot het belang in het bedrijf uit Denver is, is niet bekendgemaakt. Evenmin hoeveel ervoor is betaald. Precision Samples panel groeit maandelijks met 300.000 leden. Dat gebeurt overwegend via partnersites binnen diens ‘samplingnetwerk’. De onderzoeken worden dan ook via die sites verricht. Omdat de respondenten geen lid van Precision Sample zelf hoeven te zijn, zou dat betere onderzoeksresultaten opleveren.

Han de Groot, CEO van MetrixLab, zegt over de samenwerking: “We zijn verheugd om zo’n veelbelovende en goed gepositioneerde Noord-Amerikaanse panel leverancier dichterbij de MetrixLab familie te brengen. Precision Samples innovatieve wervingsmethodologie zal respondenten leveren aan de klanten van MetrixLab en MarketTools en zal uitwijzen zeer schaalbaar te zijn.”

Vorig jaar kocht De Groot in de vorm van MarketTools al een andere Amerikaanse branchegenoot. Hij richt zich specifiek op die markt voor de groei van zijn bedrijf, waar ook Van den Ende & Deitmers sinds 2008 een belang van dertig procent in hebben.

Foto: Maciek Lesniak (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment