Opening Amsterdams kantoor Twitter aanstaande

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 14 mei 2013 in nieuws

Twitter opent dit of komend kwartaal een kantoor in Amsterdam. De eerste medewerker is inmiddels aangesteld en op training in de Amerika. Een landendirecteur wordt nog gezocht.

“Nederland is een van de drie landen waar in het tweede en derde kwartaal kantoren gaan opening. De penetratie van gebruikers hier is hoog, evenals het mobiele internetgebruik. Nederland is ook het land waar Twitter als second screen naast televisie is verzonnen en naar het buitenland is uitgerold. Via het format van The Voice of Holland”, zegt de Engelse landenbaas Tony Wang.

De eerste medewerker, een accout manager, is al in training op het Amerikaanse hoofdkantoor. Een lokale landenbaas en een account executive worden nog gezocht. Evenals een kantoor.

Zodra het team op orde is, zullen zij zich gaan richten op grote adverteerders en mediabureaus. Veel van hen gebruiken Twitters diensten al, maar zij zullen nauwer bij de productontwikkeling worden betrokken. Ze krijgen vroeg informatie over nieuwe producten en dieper inzicht in de resultaten van hun campagnes en benchmarks.

“Twitter is voor performance based en brandingcampagnes te gebruiken. Voor de eerste categorie zien we gemiddelde doorklikratio’s van tussen de een en drie procent, waar het marktgemiddelde voor andere kanalen tussen de 0,01 en 0,07 procent ligt. Daarnaast zorgen we op voor merken relevante KPI’s als koopintentie, merkherkenning en -voorkeur gemiddeld voor een plus van tientallen procenten”, aldus Wang.

Kleinere adverteerder (de mid market) kan de drie commerciële posities op Twitters platform via het klantenteam in Dublin laten exploiteren. Het self service model is vooralsnog enkel in Amerika in gebruik in een publieke beta.

De drie reclameposities op Twitter zijn het Uitgelichte Account, de Uitgelichte Tweet en de Uitgelichte Trend. De eerste twee worden verkocht via het veilingmodel met een cent als starttarief. De trendpositie kent een vast tarief en wordt per periodes van 24 uur verkocht.

Over de kosten van een campagne: “In Engeland, een land met meer dan tien miljoen Twitteraars, begin je een campagne voor ruwweg 25.000 pond. Maar als je echt impact wilt realisreen moet je toch denken aan 75.000 tot 100.000 pond.”

Enkele Nederlandse organisaties die reclameruimte op Twitter inkochten zijn onder meer de Belastingdienst, De Bijenkorf (afgelopen weekend voor moederdag) en Samsung (rondom de troonwisseling, om de S4 als opvolger van de S3 te promoten). Over de resultaten daarvan kan Wang, oud-Googler en voormalig jurist voor een venture capitalist, niets zeggen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment