HotTraffic wordt DMA Institute, rolt uit naar 35 landen

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 03 mei 2013 in nieuws

HotTraffic schudt zijn oude jasje af en verandert zijn naam in DMA Institute. Met een nieuwe bedrijfsnaam gaat het zich op de internationale markt profileren als dataleverancier voor het auditen van de resultaten van digitale mediacampagnes.

Vanmiddag maakte het bedrijf zijn nieuwe identiteit aan klanten en relaties. De site HotTraffic.nl bestaat nu nog wel, maar zal spoedig doorverwijzen naar DMA-Institute.com.

Directeur Marcel Vogels: “HotTraffic deed vroeger vooral campagneondersteuning en leverde technologie voor auditing van campagneresultaten. Vorig jaar werd het omslagpunt bereikt waarbij we tachtig procent van de omzet met media auditing realiseerden. Campagneondersteuning doen we niet meer en de naamsverandering moet die vernieuwde focus weergeven.”

Adverteerders, uitgevers, mediabureaus en onderzoeksinstanties zijn nu de vier belangrijkste doelgroepen van het oude HotTraffic. Via een online dashboard krijgen zij informatie over zaken als waste van de uitingen, conversieattributie, de duur van de zichtbaarheid van de reclames, bereik en doelgroepen.

“We werken niet enkel meer in de Benelux, maar breiden uit naar 35 landen.” Daarvoor zoekt het bedrijf niet-exclusieve samenwerkingsverbanden. De focuslanden zijn de Noord-Europese landen, Amerika en globaal werkende bedrijven. Door een deel van het werk ‘uit te besteden’ kan DMA Institute zich richten op de doorontwikkelen van de pixeltechnologie en het verfijnen van de metrics.

Voor de bereiksmetingen in het buitenland wordt samengewerkt met SSI.

HotTraffic en zusterbedrijf MeMo2 zijn gisteren drie keer genomineerd voor een IAB Europe Research Award.

Foto: Ktow (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment