Zoover en Tjingo stuwen resultaat Tomorrow Focus

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 03 mei 2013 in nieuws

Het moederbedrijf van Zoover en Tjingo, Tomorrow Focus, boekt een omzetgroei van 27 procent. Dat komt overwegend door de bijdragen van de Nederlandse reisbedrijven die vorig jaar onder de vleugels van de Duitse uitgever kwamen.

Vanochtend maakte Tomorrow Focus de resultaten over het eerste kwartaal bekend. De omzet nam toe met 10,7 miljoen euro, of 26,9 procent, ten opzichte van vorig jaar tot 46,2 miljoen.

De aansprekende groeicijfers komen vooral voort uit de overnames van de online travelbedrijven Ectour uit Frankrijk en Tjingo en Zoover in Nederland. Van de 10,7 miljoen omzetgroei zijn ze samen goed voor 8,3 miljoen. De organische groei bij Tomorrow Focus bedroeg omgerekend 6,6 procent.

Het bedrijf heeft te kampen met teruglopende advertentieopbrengsten. Dat wijt de uitgever niet een slinkende budgetten maar aan vertrokken klanten. Het gat dat zij laten wordt in de loop van dit jaar opgevuld wanneer Tomorrow Focus het exclusieve recht krijgt om voor Apple de exploitatie van iAds te gaan verzorgen, mooie beeldreclames op iPhone en iPads en voor de nieuwe Duitse versie van de Huffington Post.

Waar Tomorrow Focus met Advertising een daling laat zien (met 0,4 miljoen naar 5,7 miljoen) laat de tak Transactions (waar Zoover en Tjingo ook onder vallen) een groei zien.

Het nettoresultaat sloeg om van vier ton positief naar een miljoen negatief.

De meerderheid van de aandelen van Tjingo en Zoover kwam in respectievelijk maart en juli 2012 in Duitse handen. Daarbij heeft de koper de optie tot volledige overname binnen een paar jaar.

Foto: Anna (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment