Upcoming.nl brengt iPhone-app uit

Geen reacties
Tags: , , , , , , , ,
Posted 03 mei 2013 in nieuws

Kennis en technologie uit de stal van Hyves is de basis voor de site en nieuwe app van Upcoming.nl. De titel laat zien welke leuke, bijzondere en hilarische content op dit moment populair is onder Nederlandse internetters.

Zodadelijk verschijnt de iPhoneapp van Upcoming.nl, een site uit de TMG-stal die in afgelopen weken een soft launch kreeg. Aan een Androidversie wordt op dit moment gewerkt. Het mobiele kanaal moet het bereik van de vermakelijke nieuweling vergroten.

De app scant elke minuut welke nieuwsberichten en video’s het meest geliked, gedeeld en getweet worden door miljoenen Nederlanders. Zo worden opmerkelijke advertenties op Marktplaats.nl gespot en de redenen gegeven waarom koning Willem-Alexander een baard moet laten staan.

Maarten Naaijkens, business developer bij Hyves, licht toe: “We zagen een gat in de markt op het gebied van sociale content. Vergelijkbare concepten in het buitenland, zoals Buzzfeed, blijken erg succesvol. Het huidige aanbod in Nederland is vooral veel van hetzelfde. Dat kan beter, leuker en ook creatiever. Op sommige plekken gebeurt dat al. Maar dat moet je wel weten te vinden. Dit hebben we nu een centrale plek gegeven met Upcoming.nl en nu dus ook onze app.”

Productmanager Koen Droste: “Voor de promotie gebruiken we een mix van owned en earned media. We leunen primair op onze eigen gebruikers en fans die reeds veelvuldig gebruik maken van de website. Daarnaast gaan we actief gebruik maken van het sociale netwerk van onze ‘content kings en queens’, die op zowel Twitter als Facebook over een grote achterban beschikken. Ook zullen we in samenwerking met onze mediapartner TMG de app op de dag van lancering via mobile advertising onder de aandacht brengen. Daarnaast werken we actief samen met een aantal blogs voor plaatsing van een review over de app. We hopen dat de gebundelde kracht van zowel owned en earned media voldoende zal zijn om de app genoeg zichtbaar te geven in de appstore.”

Naaijkens over de exploitatie: “Voor display of performance advertising is geen ruimte. We kiezen heel bewust voor native advertising, dus contentgerelateerde advertenties die past bij onze content. We geloven dat hier de toekomst ligt voor online advertising en branded content. Op dit moment doen we een eerste rondje langs de velden en zien dat adverteerders erg enthousiast zijn. Zo zijn we inmiddels al met een campagne de Belastingdienst en Hi gestart. Voor de maand mei staan ook al een aantal adverteerders ingepland.“



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment