RFS Holland (Wehkamp) realiseert omzetstijging

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 19 apr 2013 in nieuws

Online retailgroep RFS Holland Holding, de moedermaatschappij van Wehkamp, heeft het afgelopen boekjaar 590 miljoen euro omzet gedraaid, een stijging met 8 procent. De webverkopen van RFS (Wehkamp.nl, Create2fit en Fonq) stegen in lijn met de markt met 12 procent naar 569 miljoen.

RFS zag het aantal online verkochte producten toenemen met 17 procent tot 18 miljoen. Ook het aantal bezoekers aan de online winkels nam verder toe met ruim 7 procent naar 147 miljoen op jaarbasis. De verkoop via mobiel (smartphone en tablet) is inmiddels goed voor 22 procent van de totale online-omzet. In het vorige boekjaar was dit nog 7 procent.

De marges stonden licht onder druk als gevolg van een competitief prijsbeleid, zo laat het bedrijf weten. Daarnaast is er fors geïnvesteerd in de positionering van wehkamp.nl en geïnvesteerd in de internationale groei van Fonq.

De EBITDA van de online retailactiviteiten groeide licht. De EBITDA van financieel dienstverlener Lacent kwam aanzienlijk lager uit door noodzakelijke voorzieningen en afschrijvingen op de debiteuren. Als gevolg hiervan lag de EBITDA van RFS 15 procent lager ten opzichte van het boekjaar daarvoor met 51 miljoen euro.

Create2fit, dat acht gespecialiseerde internetwinkels exploiteert, zag de omzet bij plasmadiscounter.nl terugnemen door de verzadigde tv-markt een rol.

Fonq, met meer dan honderdtwintig eigen niche-webwinkels op het gebied van wonen, koken, tuin, design, cadeaus en wellness, realiseerde een aanzienlijke groei door verhoogde marketinginspanningen en succesvolle groei in het buitenland met name in België, Duitsland en Frankrijk.

Bij Lacent liep de omzet terug door een aanscherping van het acceptatiebeleid voor debiteuren.

RFS verwacht in het boekjaar 2013/2014 een groei van omzet en resultaat te realiseren.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment