SBS scoort tenminste met digitaal

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 18 mrt 2013 in nieuws

De tweede scherm-applicaties van SBS Brodcasting zijn al vaak gedownload: 200.000 keer in de verschillende app stores en door minstens zoveel kijkers gebruikt via de webvariant. Dat meldt de omroep zelf.

SBS lanceerde niet alleen zenderbrede tweede schermen voor SBS6, Net5 en Veronica. In de krappe twee maanden van haar bestaan, kon het videoplatform KIJK op bijna 1 miljoen unieke bezoekers rekenen en serveerde men ruim 2.2 miljoen videostreams.

Uit de cijfers blijkt dat bezoekers, naast het terugkijken van programma’s, veelal komen voor de exclusieve fragmenten, betaalde films en series en de nieuwe dienst ‘KIJK eerder’, waarbij kijkers de kans krijgen om hun favoriete serie of tv-programma te bekijken voordat ze op televisie zijn uitgezonden.

SBS meldt ook dat de social media aanpak werkt; alleen al op Facebook zijn de zenders 300 procent gestegen in aantal volgers.

De full media strategie straat in schril contrast met tegenvallende kijkcijfers. Sinds de overname van de zendergroep door Sanoma en John de Mol zijn de kijkcijfers nauwelijks verbeterd. Begin maart haalde het nieuwe SBS-programma ‘Vliegende Hollanders: sterren van de schans’ niet eens de top-25. CEO Georgette Schlick stapte kort geleden op.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment