Tien procent omzet Foot Locker via internet

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 12 mrt 2013 in nieuws

De internationale sportwinkelketen Foot Locker haalt 9,9 procent van zijn verkopen uit het digitale kanaal. De webverkopen groeiden vorig jaar met een derde.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Foot Locker eerder deze week publiceerde (PDF). Het bedrijf haalde een jaaromzet van 6,2 miljard dollar. Daarvan kwam 612 miljoen via online kanalen binnen, overwegend via het web en een fractie via mobiel.

Het bedrijf is nog bezig zijn digitale infrastructuur op te tuigen. De webshop is er, maar de dienstverlening in het offline en online kanaal sluiten nog niet naadloos op elkaar aan. Het is bijvoorbeeld nog niet mogelijk om online te kopen en offline af te halen of in de ene winkel via publieke terminals de voorraden van andere winkels of de webshop te bekijken. Daar wordt wel aan gewerkt, aldus topman Kenneth Hicks.

De strategische focus op het online kanaal leidt er ook toe, dat Foot Locker 22 winkels van zijn CCS-formule sluit. De skateboardwinkel gaat enkel nog via internet verkopen.

Foto: Crystal Stephanie (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment