Brancheorganisaties helpen lokale modewinkels online

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 12 sep 2011 in nieuws

Met enkele eenvoudige handelingen zorgen twintigduizend kleinere modewinkels ervoor dat ze zo breed en correct mogelijk op alle denkbare webdiensten komen te staan.

De brancheorganisaties CBW-Mitex en het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel (HDB) lanceren de site Reachindemode.nl. Dat is een centrale database voor fysieke modewinkels om gratis alle relevante informatie over hun bedrijf en assortiment online beschikbaar te maken. De database moet een bron zijn voor ontwikkelaars van websites en mobiele applicaties (videodemo).

‘Wij faciliteren  een koppeling met diverse interessante én betrouwbare sites. Denk aan storelocators, zoekmachines en andere websites die winkels in beeld brengen’, aldus een korte uitleg op de site.

Manager Retail en Innovatie van CBW-Mitex Harry Bijl licht toe: “We zien dat veel MKB’ers het lastig vinden om hun activiteiten online te rubriceren en bij te houden. Zo komen ze met halve of slecht onderhouden informatie op te veel zoekmachines en portalen te staan.”

“Dit is een faciliterende site om meer bewustwording te krijgen voor internet, apps en zoekmachines. We willen geen apps neerzetten, maar een goede infrastructuur. We ontsluiten ons netwerk vervolgens voor dienstverleners en digitale bouwers.”

De site maakt deel uit van een imagocampagne die enerzijds het lokale bedrijfsleven simpel en correct online moet helpen. Anderzijds moet het de ondernemingen goed vindbaar maken en zo voorkomen dat iedere ondernemer afzonderlijk het dure wiel moet uitvinden met internetmarketing.

“Het is nodig om die ondernemingen online goed zichtbaar te maken. De helft van de consumenten gaat tegenwoordig eerst naar Google voordat ze gaan winkelen.”

Een vergelijkbare ‘connector’ wordt ook gebouwd voor fysieke meubelzaken.

Reach in de Mode richt zich op zo’n 16.000 ondernemers met in totaal een kleine 21.000 winkels. Het project wordt gefinancierd door de branchepromotiecommissie van het HBD. CBW-Mitex brengt zijn visie, mensen en netwerk in.

Foto: tresbienshop (cc)


Add Your Comment