New York Times heeft 224.000 betalende digitale abonnees

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 22 jul 2011 in nieuws

De New York Times lanceerde eind maart zijn betaalmuur en komt daarmee aan het eind van het tweede kwartaal op 224.000 lezers die geld neerleggen om online het nieuws te kunnen lezen.

Naast de digitale abonnees zijn er nog 57.000 mensen die een betaald abonnement hebben op een digitale editie voor de ereader. In totaal komt het aantal betalende abonnees voor digitale content op 281.000, zo blijkt uit de kwartaalcijfers.

Bij deze getallen worden niet de 100.000 abonnees meegeteld die een gratis abonnement kregen dankzij een gesponsorde actie van Ford Motor. Deze lezers hebben gratis toegang tot de website de krant en mobiele applicaties tot eind dit jaar. Bovendien zijn er nog 756.000 abonnees van de papieren krant in combinatie met een digitaal account die ook toegang hebben tot de online content.

Dat betekent dat er in totaal meer dan 1 miljoen digitale gebruikers zijn wanneer al deze getallen worden opgeteld.

De abonnementen variëren van 15 tot 35 dollar per maand, afhankelijk van het apparaat waarop de lezer de artikelen uit wil lezen. Een promotie van net na de lancering, maakte dat de lezers door de tolpoort getrokken werden met een aanbieding van 99 cent voor de eerste 4 weken.

Het is overigens geen volledige betaalmuur die de New York Times instelde. Lezers zonder een abonnement kunnen alsnog gewoon via de pc het nieuws op de homepage lezen, tot maximaal 20 artikels per maand. Wanneer deze limiet is overschreden, dan zijn artikelen waar een lezer op terecht komt vanuit een verwijzing via bijvoorbeeld Facebook, weblogs of andere sites, alsnog gratis toegankelijk. Verwijzingen vanuit Google zouden een limiet kennen van 5 artikelen per dag.

Ondanks deze cijfers schreef de uitgever wel een verlies: 119,6 miljoen dollar. De omzet daalde met 2,2 procent naar 576,7 miljoen dollar. Dit kwam grotendeels door een daling van 4 procent in reclame. Online was er een stijging te zien van 2,6 procent, offline een daling van 6,4 procent in reclame.

Gekeken naar de online advertentie-inkomsten van de News Media Group, waaronder de sites van de drie hoofdkranten vallen, is er een stijging te zien van 15,5 procent.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment