Shell investeert in online logistieke marktplaats

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 17 jan 2020 in nieuws

Shell Ventures neemt voor een onbekend bedrag een belang in de Duitse bemiddelaar in vervoerscapaciteit InstaFreight. De investeringstak van de oliemaatschappij gaat helpen met de Europese uitrol van de dienst.

InstaFreight is een start-up uit Berlijn waar vervoerders (vrachtwagencapaciteit) en verschepers terecht kunnen als op een soort markt met vraag en aanbod. Verschepers kunnen aangeven welke capaciteit ze wanneer hebben en om prijsopgave vragen. Dat is een dynamisch gegenereerde prijs die ze ook direct kunnen vastleggen.

Met deze participatie wil Shell leren van vragen en behoeftes die bij zijn klanten leven: eigenaren van vrachtvloten met tankpassen. Het minimaliseren van ongebruikte vervoerscapaciteit zal een van die diensten zijn, maar het spreekt ook over telematica, mobiliteitsdiensten en veiligheid (PDF).

Als investeerder omschrijft Ventures zich met: “We nemen belangen in bedrijven die kosten verlagen, uitstoot verminderen, data-inzichten opleveren en ons helpen ons energiesysteem te elektrificeren.”

Eind 2017 rondde InstaFreight zijn eerste grote investeringsronde af en haalde daarmee acht miljoen euro op (PDF).

Foto: Rab Lawrence (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment