Thuiswinkel.org: Duurzaamheid op agenda webwinkels

Geen reacties
Tags:
Posted 13 jan 2020 in nieuws

Webwinkels moeten nadenken over hun rol in de wereld en aan klanten vertellen over wat ze doen aan duurzaamheid. Thuiswinkel.org signaleert nakende interesse voor dit thema.

De belangenorganisatie publiceert een lijst met vijf trends over duurzaamheid in e-commerce.

Nogal rooskleurig klinkt het: “De consument krijgt meer informatie over de duurzaamheid van het product evenals de mogelijkheid om te filteren op duurzame producten.” Het is maar de vraag in hoeverre het geven van dit soort productinformatie uit een actieve handeling van de winkelier komt.

“Ook de e-commercesector moet steeds beter meetbaar maken hoeveel CO₂-impact er samengaat met de mobiliteit”, valt ook te lezen. De implicatie is, dat webwinkels zelf aan hun klanten moeten kunnen vertellen wat hun CO2-uitstoot is en eventueel wat ze eraan doen om die fotoprint te verkleinen.

Andere trends zijn klimaatneutrale bezorging per fiets en de ontwikkeling van herbruikbare en kleinere verpakkingen.

Foto: Eugene Peretz (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment