Amazon weer groter in (zoek)advertenties

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 24 okt 2019 in nieuws

Amazon zit Google op de hielen als het om advertentie-inkomsten gaat. Dat concludeert eMarketer. De meeste advertenties voor producten verkoopt Amazon op zijn eigen site.

De totale zoekadvertentiemarkt in de VS wordt door eMarketer geschat op 55,17 miljard dollar. Dat is al 18 procent meer dan een jaar geleden. 73 procent van die markt wordt opgeëist door Google, maar in 2021 levert het internetbedrijf in en komt het marktaandeel op 70,5 procent.

Grotendeels door toedoen van Amazon, dat 12,9 procent van de markt heeft en Microsoft qua zoekadvertenties reeds voorbij gestreefd is. Afgelopen zomer waren de projecties nog dat Amazon 8 procent van de advertentiemarkt zou opeisen in 2023.

De advertentiemarkt is voor Amazon afgelopen jaar al met 30 procent gegroeid. De advertentieruimte bij Amazon is gewild omdat zoekende consumenten de intentie hebben om iets te kopen, wat de kans op conversie vergroot.

Bureaus als InsightLeap, Downstream, Gradient en Stackline helpen bedrijven met het optimaliseren van advertenties voor Amazon.

Wel blijft Amazon een bescheiden speler in de advertentiemarkt. Googles grootste concurrent blijft Facebook, maar die zit niet in de zoekadvertenties.

Foto Shutterstock



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment