Tegenvallende groei Europese online reclamebestedingen

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 08 okt 2019 in nieuws

Adverteerders geven dit jaar minder uit aan internetreclame dan verwacht. De internationale mediaspecialist Zenith stelt zijn verwachtingen naar onderen bij.

Tegenvallende ontwikkelingen van de Duitse en Engelse economieën zijn debet aan de correctie aan Zeniths cijfers. Het bedrijf rekende voor Europa eerst op een stijging in online reclamebudgetten van 2,4 procent, maar denkt nu dat 2019 eindigt met een schamele plus van 1,9 procent.

Het Europese cijfer staat in contrast met het wereldgemiddelde, waar de budgetten met 4,4 procent toenemen. De helft van de groei wordt veroorzaakt in de VS. Meer in het bijzonder gaat het daarbij om het midden- en kleinbedrijf dat socialmedia en searchreclame heeft ontdekt. Deze kleinere bedrijven zorgen voor een reclamegroei van 5,7 procent dit jaar.

Socialmedia is, qua hoeveelheid ontvangen reclamegeld, internationaal voor het eerst groter dan print. Van alle media ontvangen de sociale mediakanalen 13 procent van de budgetten, paid search 17 procent en televisie 29 procent.

Zenith verwacht dat de internationale reclameuitgaven jaarlijks met 4,3 procent zullen stijgen.

Foto: faungg (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment