De Persgroep neemt nieuwe DM-machine in gebruik

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 16 jul 2019 in nieuws

Uitgeverij De Persgroep neemt een nieuw marketingsysteem in gebruik waarmee het al zijn interne databronnen kan aanroepen om belangstellende klanten abonnementen op maat te verkopen.

De software wordt sinds kort ingezet bij Krant.nl om de eerste praktische ervaringen mee op te doen. Op termijn kunnen alle titels van DPG Media er gebruik van maken. “Hiermee zetten we een enorme stap voorwaarts met betrekking tot onze ambities met datagedreven 1-op-1 marketing”, zegt Maurice Arnold Business Manager Web Sales & Development bij De Persgroep in een persbericht.

Het betreffende systeem is ontwikkeld door digitaal specialist Snakeware en draagt de naam MADAM. De Persgroep heeft er een licentie op genomen met een zekere mate van exclusiviteit voor een x-periode. Dat betekent concreet, dat wanneer De Telegraaf de software morgen ook wil inzetten dat dat niet gebeurt.

“MADAM staat voor Market Automation Digital Asset Manager“, legt commercieel directeur Ate van der Meer van Snakeware uit aan deze uitgave. “We hebben hier een jaar aan gebouwd. Het werkt op Microsoft Azure als op Amazon Web Services, gebruik maakt van allerlei API’s en in staat is razendsnel dynamische content pagina’s te serveren. Het programma is gekoppeld aan diverse databronnen van De Persgroep.” Zaken als geografische herkomst en klantprofiel van de abonnee, maar ook hoe actief de lezer is bepalen het abonnementsaanbod dat wordt voorgeschoteld.

“Marketeers van de uitgeverij zetten de grote lijnen van de campagne uit en maken zelf de frontends op basis van de nieuwste frameworks. Door de MADAM APi aan te spreken en slimme algoritmen toe te passen worden aan bezoekers echt relevante en persoonlijke aanbiedingen voorgeschoteld.
”

De Persgroep is de eerste klant, maar na de zomer zal Snakeware het directmarketingproduct ook in andere sectoren gaan aanbieden. “Het kan voor veel marketingautomationdoelen worden ingezet en kan overweg met SAP, ERP en CRM-pakketten omdat het helemaal op API’s is gebaseerd. De output is in principe data, dus dat kan een website zijn maar net zo goed printmedia.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment