Deze veertien cases leverden een zilveren Dutch Interactive Award op

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,
Posted 08 jul 2019 in nieuws

Maar liefst veertien bedrijven hebben een zilveren Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. Het werk van deze bureaus is door de jury’s als zeer goed aangemerkt. Een overzicht van de cases van We Are Blossom, Burst, Triggerfish!, PauwR, Fabrique, Grrr, One Shoe, Greenhouse, Connect Holland, Elastique, Resoluut, Snakware, Adwise, Soda Studio.

Categorie: Activation
Case: Een AED voor jouw buurt voor Hartstichting
Bureau: We Are Blossom
In samenwerking met: Triple Double, SAMR en Kentaa

De Hartstichting heeft in nauwe samenwerking met Philips BuurtAED ontwikkeld – een crowdfundingplatform waar door buurtgenoten samen een AED kunnen aanschaffen. Aan de hand pakkende commercial en diverse social content-uitingen is urgentie gecreëerd. Tegelijkertijd zijn mensen geactiveerd om naar BuurtAED.nl te gaan en te checken hoe hartveilig hun buurt was. Vervolgens is er slim gebruikgemaakt van dynamische content. Buurten met onvoldoende dekking en buurtbewoners waar al een actie liep zijn getarget. Zo kon men persoonlijk activeren een actie te starten of te doneren aan de bestaande actie in hun buurt, om zo de organische olievlek te verspreiden. 

Het resultaat: 1160 geslaagde acties en 50 duizend donaties. Er zijn 3514 nieuwe AED’s sinds oktober geregistreerd.

Categorie: Brand
Case: Seven Stars. A brand with a Spark voor SevenStars
Bureau: Triggerfish! Online activatiebureau
In samenwerking met: Sjoerd Stellingwerf, Marc Schrijft en Ineziatief

De markt van IT detachering kenmerkt zich door een brei van commodities, eenheidsworst en saaie corporate omgevingen. Triggerfish heeft de positionering “We make IT spark” ontwikkeld. Vanuit deze positionering hebben we het merk daarom zowel online als offline opnieuw ontwikkeld. De nieuwe positionering van Seven Stars blijft niet bij woorden. We hebben het merk tot leven gebracht met visueel, communicatief en interactief spektakel. Op alle touch points tussen Seven Stars, opdrachtgevers en IT Professionals. Het resultaat: 15 procent meer bezoekers, 200 procent groei van aantal aanmeldingen professionals en partners.

Categorie: Campaign
Case: Introductie Fuze Tea perfect geserveerd rondom outlets voor Coca-Cola European Partners
Bureau: PauwR Digital Marketing

Hyperlokale relevantie in combinatie met schaalbaarheid dankzij slim gebruik van data en automatisering leidde tot 13.000 unieke mini-campagnes ter ondersteuning van de marketing van duizenden lokale ondernemers over heel Nederland om hun rotatie van Fuze Tea op gang te helpen. In samenwerking met Facebook Marketing Partner LocalUp is lokale relevantie op een nog niet eerder vertoonde schaal toegepast. De advertenties tonen naast de naam van de outlet ook de smaken die op voorraad zijn. De consument weet zo waar en welke Fuze Tea hij kan proeven en kan direct actie ondernemen omdat de betreffende outlet op dat moment dichtbij en open is en voorziet in een cashback. Er zijn ruim 32.000 refunds ingediend en de campagne heeft een 9,6% lagere CPM vergeleken met retail benchmarks.

Categorie: Communities
Case: Van Gogh Belicht – De brieven voor Van Gogh Museum
Bureau: Fabrique
In samenwerking met: Q42 en Selmore

Van Goghs brieven zijn een doorlopend dagboek en geven inzicht in zijn gedachten. Maar welke emoties roepen de brieven op bij de lezers van nu? Wat raakt ze? Op het speciaal ontwikkelde platform, geïntegreerd in de website, kunnen bezoekers zelf de mooiste highlights delen en podcasts beluisteren over de favoriete citaten van bekende Nederlanders. Bijna 15 duizend bezoekers besteedden circa vijftien minuten op de site en lazen gemiddeld negen brieven. De podcasts trokken 24 duizend luisteraars.

Categorie: Content
Case: Hoe houden we een kinderwebsite veilig en boeiend: SpangaS voor KRO-NCRV
Bureau: Grrr – Creative Digital Agency

De nieuwe website voor televisieserie SpangaS vindt de balans tussen populair en veilig. Jonge fans kunnen volop interactie aangaan zonder daarbij kwetsbaar te zijn. Omdat deze kijkers nog niet acties zijn op sociale media is ervoor gekozen alle (tv en) online-uitingen samen te laten komen op één platform. De content wordt in de vorm van een tijdlijn gepresenteerd zoals de oudere kinderen gewend zijn van bijvoorbeeld Instagram. Personages uit de serie posten hun eigen content, kinderen geven met emoji’s en sliders hun reactie op thema’s uit de uitzending.

Categorie: Service
Case: Revolutionair platform in het vastgoed-onderhoudsdomein voor Ziezodan
Bureau: Adwise – Your Digital Brain

Het platform van Ziezodan verbindt vastgoedbeheerders, huurders en onderhoudsbedrijven met elkaar. Direct na het ontstaan van een storing kan de huurder daarvan een melding maken bij een hiervoor ontwikkelde chatbot. Diegene kan foto’s en video’s uploaden van het euvel waarna een algoritme er een geschikte vakman bij zoekt. Na het inplannen van een afspraak ontvangt het geselecteerde onderhoudsbedrijf alle benodigde informatie om de storing te verhelpen. Het platform levert de vastgoedbeheerder allerlei belangrijke inzichten over de problemen, de spreiding en klanttevredenheid.

De oplossing van Adwise heeft ervoor gezorgd dat Ziezodan 60 procent minder telefoontjes hoeft te verwerken. De meldingsduur is gedaald tot drie minuten. Mede door de toename van het aandeel first time fix is de tevredenheid onder huurders gestegen. Op dit moment verwerkt het platform het beheer van honderdduizend woningen. Dit jaar stijgt dit nog naar een half miljoen.

Categorie: Corporate
Case: dhlparcel.nl: grenzeloze service voor DHL Parcel
Bureau: One Shoe

DHL Parcel breidt de service voor zakelijke (e-commerce) verzenders steeds verder uit en had daarom behoefte aan een website die past binnen die strategie. Het doel was om één website te ontwikkelen voor een gecombineerde doelgroep. De gebruikerservaring voor consumenten moest geoptimaliseerd, de zakelijke verzenders beter gefaciliteerd. Op de sectorpagina’s vinden bedrijven daarom nu slimme tools en services die geschikt zijn voor hun situatie. Middels storytelling is het verhaal van DHL beeldend vormgegeven. Voor consumenten biedt de site direct toegang tot belangrijke taken zoals track & trace, bezorger gemist, vind een DHL punt en pakket versturen. Daarnaast worden onder meer de telefonische wachttijden en sluitingstijden dynamisch getoond.

De resultaten: 35 procent meer zakelijke bezoeken met 71 procent langere duur. Daarnaast een 33 procent conversietoename naar de offerteaanvragen. Onder consumenten nam het aantal gebruikers met 70 procent toe. Het bouncepercentage nam met een kwart af.

Categorie: Digitale transformatie
Case: Michiel: de next-gen reserveringsmedewerker voor Postillion Hotels Nederland
Bureau: Connect Holland

Voor Postillion Hotels is in volledige co-creatie AI medewerker Michiel ontwikkeld. Michiel is gebaseerd op artificiële intelligentie die hem geleerd heeft om alle reserveringsaanvragen binnen 30 seconde te verwerken in een op maat gesneden offerte. Michiel verwerkt nu honderdduizend reserveringen per jaar en doet dat 80 procent sneller dan voorheen. De zeventig medewerkers die daar eerder voor nodig waren kunnen weer doen waar ze goed in zijn: menselijk contact.

Categorie: Data
Case: Lion King Musical – Marketing Stitching campagne voor Stage Entertainment
Bureau: Greenhouse

De grote vraag is hoe je nieuwe en bestaande bezoekers kunt prikkelen om naar de musical te gaan. The Lion King Musical is met behulp van een geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht. Deze strekte zich uit over meerdere media bronnen zoals Display, Digital Out of Home, Display, Social, Televisie en Search. Om de consument ook mee te nemen in de customer journey is er onderscheid gemaakt in de boodschap voor het startpunt van de journey en de boodschap bij de retargeting. De verschillende communicatieboodschappen droegen bij aan twee verschillende doelen op de website: hogere bezoekersaantallen op de website en een hoger conversieratio. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een hogere kaartverkoop.

Categorie: B2B Commerce
Case:
Looye – Brand website voor Looye
Bureau: Burst

Het doel van de website is om zowel consumenten als afnemers (groothandels en retailers) op een visuele manier inzicht te geven in de ambachtelijke wijze waarop de producten worden geteeld. Zo is de reis van de tomaten van de kas naar winkelschap volledig in beeld gebracht. In zowel statisch beeld als 360 graden video. Om er daarmee voor te zorgen dat de naamsbekendheid en de productafname toenemen. Met succes: de naambekendheid van Honingtomaten is gestegen van 13 procent naar 32 procent, die van Joyn steeg van 7 procent naar 15 procent. Niet geheel onbelangrijk is dat de producten sindsdien verkrijgbaar zijn in het schap van grote bekende retailers.

Categorie: E-commerce
Case: bol.com: de grootste shopping app van Nederland voor bol.com
Bureau: Resoluut

Omdat bij bol.com de MVP-gedachte leidend is, zijn designoptimalisaties voor de mobiele app onderaan de prioriteitenlijst beland. Sinds een kleine twee jaar is Resoluut betrokken bij de ontwikkeling van een nieuwe app experience. Onder meer de homepage en productdetailpagina’s zijn aangepakt. Daarnaast is afgelopen jaar een native app feature toegevoegd: live chat. Daarmee leggen klanten contact op de manier zoals ze gewend zijn van andere chatapps. Twee maanden na de lancering was het onder deze appgebruikers al het voorkeurskanaal. Onderzoek van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) toont aan dat bol.com in 2018 de populairste Nederlandse retail app heeft.

Categorie: Nieuwe interfaces
Case: Augmented Reality voor de impact van gebiedsveranderingen voor Waterschap Noorderzijlvest
Bureau: Snakeware

Een innovatief Augmented Reality (AR) platform is gecombineerd met een supercomputer om gebiedsveranderingen inzichtelijk te maken. Door de data van verschillende API’s te combineren en te bundelen tot een ‘Simcity model’ (3D model van een bepaalde wijk) zijn veranderingen op het gebied van waterhuishouding, hitteoverlast, schaduwval, geluidsoverlast en effecten van nieuwbouw te visualiseren. De stakeholders krijgen op deze manier een realistisch beeld van de consequenties van de voorgestelde aanpassing en kunnen op een veel kortere termijn een betere beslissing nemen.

Categorie: Disrupter
Case: BNR SMART Radio voor BNR Nieuwsradio
Bureau: Elastique

BNR Nieuwsradio bereidt zich voor op de derde on demandbeweging en komt met gepersonaliseerde radio. BNR SMART Radio biedt luisteraars de mogelijkheid interesses te selecteren waarna een algoritme real-time bijpassende audio- en podcastfragmenten selecteert. En zo een uitzending samenstelt die afgestemd is op iemands voorkeuren. Inmiddels luisteren zo’n drieduizend mensen dagelijks op deze vernieuwende manier naar radio.

Categorie: Tools
Case: Skip de kassa met seamless shopping van Tap to go voor Ahold
Bureau: Soda studio

Bij AH to go heeft het kassaloos winkelen zijn intrede gedaan. In de vestigingen waar Tap to go is geïntroduceerd is de gemiddelde ‘shopping trip’ verkort van vier minuten naar slechts 20 seconden. Wie zijn croissantje wil afrekenen tikt zijn telefoon of speciale Tap to go-kaart tegen het digitale schaplabel en kan direct weer naar buiten lopen. Het te betalen bedrag wordt vervolgens automatisch afgeschreven. Doordat AH to go’s bijbehorende app is uitgerust met een spaarsysteem verzamelen klanten automatisch punten voor korting op hun favoriete producten.

Op dit moment beschikken vier vestigingen over de nieuwe betaaloplossing. Het aantal groeit dit jaar naar twintig. Op de locatie in het AMC-ziekenhuis is al tien procent van alle betalingen kassaloos, op Aholds hoofdkantoor is dit al 40 procent.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment