T-Mobile: ‘Digital is te duur’

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , , ,
Posted 28 jun 2019 in nieuws

Reclame op internet is verhoudingsgewijs te duur in vergelijking met televisie om een merk op te bouwen, ervaart T-Mobile. De telecomaanbieder kan echter niet om tv heen, noch om online reclame.

“Sales alleen zijn niet voldoende, want om je merk te bouwen voor de lange termijn moet je investeren in branding.” Dat leverde bij T-Mobile in het begin behoorlijk wat discussie op, want er werd reclamebudget toegewezen dat niet direct omzet opleverde.

Gisteren vertelde Amanda Bouwmeester van de telecomaanbieder dat inmiddels zestig à zeventig procent van het online reclamebudget wordt uitgegeven aan branding. De rest aan sales. Het doel is branding- en salesdoelstellingen duurzaam en in verhouding met elkaar te verbinden. “Om ook de verkoopdoelstellingen op lange termijn te halen.”

Bouwmeester sprak gisteren op Digital Marketing Live!, een event met meer dan 1.500 bezoekers dat Emerce in de Beurs van Berlage organiseerde.

Samen met bureau SearchResult zocht T-Mobile naar een manier om waarde toe te kennen aan online en offline branding. De merkbouwende waarde van televisie is bekend en dat werd als basis genomen om tegen te benchmarken. Zo werd duidelijk dat sterke creatives op Facebook en Instagram vijf keer moeten worden getoond om een tv-effect te bereiken maar op YouTube twee keer.

Niet verrassend is het gegeven dat jongeren beter bereikbaar zijn met reclame op socialmedia en dat tv voor ouderen nog prima werkt.

Met het gisteren gepresenteerde model koopt T-Mobile reclame op internet en televisie in en kan het meebewegen met de demografische kenmerken van zijn publiek. Display advertising (‘banners’) worden helemaal niet meer ingekocht voor brandingdoeleinden.

Foto Peter Boer



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment