NEWCRAFT Group lanceert nieuw label OAK

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , , ,
Posted 27 jun 2019 in nieuws

Er ontstaat een trend waarbij bedrijven hernieuwde belangstelling krijgen voor duurzame organische groei, mede vanwege de stijgende reclameprijzen. NEWCRAFT signaleerde de marktvraag, herkent ook het gebrek aan executiekracht en richt spin-off daarom OAK op.

Reeds sinds een aantal maanden is het team van OAK actief voor met name grote corporates, bedrijven die klant zijn van NEWCRAFT. Vandaag treedt het bedrijf, met 45 medewerkers, naar buiten.

Managing director is Jurjen van den Broek: “We voorzien bedrijven van slimme non-paid digitale marketingstrategieën. Daarbij leveren we strategisch advies maar ook de executiekracht. Dat is nodig, want het is erg arbeidsintensief om organische groei te realiseren. Als middelen zetten we hoogwaardige content in als blogs, ‘evergreen’ teksten, interviews, video’s en podcasts.”

OAK richt zich niet alleen op het creëren van deze content op traditionele organische platformen zoals Google en YouTube. Ook online marktplaatsen waaronder Bol.com en Amazon worden meegenomen in de groeiplannen.

“Er is nooit serieus aandacht geweest voor organische, duurzame groei omdat alle aandacht uitging naar resultaten op korte termijn. Boardrooms zien dit in. Ze zien ook in dat investeren in het optimaliseren van organisch bereik, dat de content en omzet duurzaam blijven doorgroeien. Dat is nooit echt goed naar voren gebracht bij opdrachtgevers. SEO was tot nu toe defensief.”

Van den Broek richt zich met name op bedrijven die vele miljoenen per jaar omzetten. Als hun organisch bereik is geoptimaliseerd kunnen die bedrijven aan de slag met advertising en retargeting. En dat is wel weer bekend terrein. “‘ROI = 3’ is de ambitie. Dat houdt in: wat de klant erin stopt, halen we er drie keer uit binnen twaalf tot achttien maanden. Daarna stoppen we, als ze het zelf kunnen.”

OAK ziet marketplaces als bol.com en Amazon als vehikels om organisch bereik te optimaliseren. “Het zoekgedrag van de consument is sterk veranderd, veel complexer. Men gaat naar Google voor informatie, maar eerder naar bol.com om te kopen. Je moet dus zorgen voor een brede basislaag in zoekmachines maar ook de appstores.”

OAK groeide afgelopen maanden van twintig naar 45 man en verwacht tegen het einde van het jaar met zestig man te werken. Eind 2020 kan dat wellicht tachtig man zijn en staat er in no time een dochterbedrijf van behoorlijk omvang naast NEWCRAFT Group, dat zelf 150 man heeft. De spin-off wil te zijner tijd ook klanten in het buitenland gaan bedienen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment