AD.nl: ‘400.000 streamstarts per uitzending’

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 21 jun 2019 in nieuws

Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.

De Ochtend Show, zoals het programma heet, wordt zowel in zijn geheel gestreamd maar ook in losse items. Dat gebeurt op AD.nl en op de sites van de regietitels van de Persgroep.

Villamedia beschrijft wat de videostrategie het AD in de afgelopen twee jaar heeft opgeleverd. In het jaar dat videotak startte realiseerde de krantensite 3,5 miljoen videostarts per maand. Nu zijn dat er tachtig miljoen.

Hoofdredacteur Hans Nijenhuis zegt dat de krant met zijn videoactiviteiten inmiddels groter is dan RTL en De Telegraaf en het qua traffic kan opnemen tegen NU.nl en de NOS. Hij is er zelfs technisch en operationeel op ingericht om bij breaking news uren achter mekaar live online tv te maken vanuit de studio op de redactie in Rotterdam.

De website AD.nl had in mei 2019 een bereik van 6,7 miljoen (42,3%). Daarmee is het de een na grootste nieuwssite van Nederland. NU.nl noteerde in diezelfde maand een bereik van 7,7 miljoen. De NOS en De Telegraaf scoren op bereik met 5,7 miljoen beduidend lager.

Foto: Fred Romero (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment