Lightspeed met spaarkaarten voor webshops

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 16 apr 2019 in nieuws

Retail- en e-commerceplatform Lightspeed introduceert een nieuwe marketingoptie waardoor zijn klanten spaarprogramma’s kunnen gaan aanbieden aan hun consumenten.

De optie heet, niet geheel verrassend, Lightspeed Loyalty en is bedoeld om het aantal terugkerende, kopende klanten te verhogen. Het dwingt de webwinkels er ook toe om na te denken over de vorm en inhoud van een dergelijk programma; want welke incentives trekken enkel koopjesjagers en welke bouwen aan een trouwe klantenkring?

Deze marketingvraag beantwoordt Lightspeed niet voor zijn klanten. Het bedrijf biedt enkel de hulpmiddelen aan marketeers van webshops, retailers en horecabedrijven. Met Loyalty kunnen consumenten punten sparen en inwisselen en vanuit de cloud is het mogelijk om marketingcampagnes per e-mail en sms te draaien, inclusief zaken als klantsegmentatie en vooraf ingestelde profielgroepen. Met eveneens meegeleverde analysemiddelen is het effect van de acties te maken.

Het e-commerceplatform voorziet ook in technische hulpmiddelen voor winkeliers die van het ene naar het einde loyaltyprogramma willen migreren.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment