Twaalf procent omzet Telegraaf uit digitale activiteiten

Geen reacties
Tags: , , , , , , , ,
Posted 13 mei 2011 in nieuws

De digitale omzet van Telegraaf Media groep groeide afgelopen jaar met 58 procent tot 16 miljoen euro. De omzetgroei komt grotendeels uit de overname van Hyves.

Dat blijkt uit de publicatie van de financiële resultaten over het eerste kwartaal van de uitgeverij.

De internetomzet kwam uit op 16,4 miljoen euro. “Voornamelijk door de acquisitie van Hyves en groei van de inkomsten van telegraaf.nl en van E-commerce”, klinkt de summiere toelichting. De E-commerce-activiteiten van De Telegraaf spelen zich voornamelijk af in de net vernieuwde Webshop, voorheen Kiosk genaamd.

Over de eerste drie maanden van het jaar boekte de uitgeverij een omzet van 136,9 miljoen euro. Dat is een daling van 3,6 miljoen euro ten opzichte van het eerste kwartaal van 2010. Die daling komt voort uit minder verkochte kranten en tijdschriften, afnamen: 1,5 miljoen euro, en minder reclame-opbrengsten: min 4 miljoen of 6,6 procent.

De deelname in het moederbedrijf van SBS Nederland, ProSiebensat.1, draagt financieel meer bij dan vorig jaar: “De resultaten van de deelneming verbeterden fors. Het TMG-aandeel in het resultaat over het eerste kwartaal 2011 bedroeg 2,3 miljoen euro en steeg ten opzichte van het eerste kwartaal 2010 met 1,0 miljoen euro. De boekwaarde van de deelneming bedroeg per 31 maart 2011: 201,6 miljoen euro.“

Eind april brachten Sanoma en Talpa een bod uit op de meerderheid van de Benelux-activiteiten van SBS.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment