Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 08 mrt 2019 in nieuws

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Het betreft een proef waarbij Select-gebruikers een paar euro korting krijgen op de aanschaf van een kleine selectie boeken en elektronica.

Volgens de manager van het shoppingplatform Maurice Jongerius gaat het hier om de eerste stappen in een reeks uitbreiding van het Select-abonnement.

Eerste stappen in extra voordeel voor Select leden: korting op producten. Benieuwd hoe dit gebruikt wordt. pic.twitter.com/b1irLchn8D

— Maurice Jongerius (@mauricedacross) 7 maart 2019

Bol.com wil Select voor het einde van het jaar aanzienlijk zwaarder hebben geladen. Het moet meer worden dan een logistiek abonnement waarbij klanten geen verzendkosten meer betalen. De vergelijking met Amazon Prime dient zich aan, al heeft bol.com dan nog een lange weg af te leggen.

Abonnees van Prime krijgen behalve het Netflix-achtige Prime Video bijvoorbeeld ook toegang tot Prime Exclusive-items, vroegtijdige toegang tot Prime Lightning Deals, toegang tot Prime Day, een wereldwijd ééndaags online shopevenement dat exclusief toegankelijk is voor Prime-leden, Twitch Prime – een premium game-ervaring op Twitch, het social videoplatform en -community voor de videogamecultuur, onbeperkte foto-opslag op Prime Photo en gratis cloudopslag tot vijf gigabyte.

Anders dan in bijvoorbeeld Duitsland zit in het Nederlandse abonnement geen onbeperkt digitaal lezen, onbeperkt muziek luisteren en geen online radio streaming.

Het is niet duidelijk of bol.com zijn Select-abonnement wil opbouwen met louter producten uit de AholdDelhaize-stal of dat het ook samenwerkingen met derde partij wil aangaan. Bijvoorbeeld met Spotify of Netflix.

Foto: brunobib (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment