Media-adviesbureaus: STER-reclame mag niet weg

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 22 feb 2019 in nieuws

De branchevereniging van media-adviesbureaus PMA schaart zich achter het standpunt van van Bond van Adverteerders om de reclame bij de publieke omroep in stand te houden.

De STER biedt diverse en specifieke doelgroepen, die op ander manieren niet of moeilijk te bereiken zijn, zegt ook PMA. Directeur Johan Smit: ‘Naast gewone commerciële boodschappen, geeft tv reclame ook veel andere, maatschappelijk relevante informatie. Denk bijvoorbeeld aan overheidsvoorlichting, energie adviezen, ziektekosten verzekeringen, enzovoorts.’

Veel adverteerders zetten televisie in om een groot bereik in één keer te realiseren, maar zonder de STER zal dat volgens Smit haast onmogelijk worden. ‘Keer op keer domineert de NPO de top 10 van best bekeken programma’s, die bovendien door verschillende doelgroepen worden bekeken. Zonder publiekstrekkers mist de adverteerder deze toegevoegde waarde van tv reclame.’

Reclame leverde de STER in 2018 naar verwachting 180 miljoen aan inkomsten op. Als deze inkomsten wegvallen zal de NPO het verschil uit belastinggelden moeten bijpassen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment