Uitgeverij Axel Springer: 30 procent omzet uit Digitaal

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 12 mei 2011 in nieuws

Axel Springer ziet wordt als uitgever steeds minder afhankelijk van verdiensten met traditionele papieren media. De digitale omzet zorgt inmiddels voor bijna dertig procent van de omzet.

Dat blijkt uit de financiële resultaten over het eerste kwartaal. De Duitse uitgeverij ziet de digitale groei buiten zijn thuisland, elders in Europa, significant groeien. Dat komt mede door de overname van de Franse classifiedssite Seloger, dat indirect ook de site Idealo.nl exploiteert.

De omzet van Digital Media groeide in een jaar van 160 naar 202 miljoen euro, een toename van 26 procent. Daarmee zijn de digitale activiteiten goed voor 27,4 procent van de totale omzet die het concern boekte.

De verdeling van de omzet:

Specifiek voor de digitale activiteiten geldt:

De uitgever, die onder meer Bild.de uitgeeft, zag de omzet van advertenties in dagbladen afnemen. “Dat wordt gecompenseerd door de organische groei bij Digital Media, de activiteiten met tijdschriften en de internationale business”.

Opvallend is dat bijna de helft van alle advertentieverkopen plaatsvindt in het digitale domein. Het concern boekte 362 miljoen euro reclame-omzet, waarvan 165 miljoen (of 45 procent) afkomstig was van het vaste en mobiele web.

De digitale strategie van Axel Springer is gestoeld op drie pijlers: Content Portals (zoals krantensites), Classifieds (waaronder Seloger) en Marketing (fusiebedrijf Zanox).

Foto: sovett (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment