Peter van der Vorst gaat voortaan over alle (digitale) content van RTL

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 11 feb 2019 in nieuws

Peter van der Vorst wordt Directeur Content en Marketing bij RTL. In deze hoedanigheid wordt hij eindverantwoordelijk voor alle vormen van content op de zenders en digitale consumentenplatformen van RTL, zoals RTL XL en Videoland. Onder zijn verantwoordelijkheid valt ook de marketing van de content. Over zijn benoeming werd al gespeculeerd.

Van der Vorst noemt RTL ‘het mooiste en meest veelzijdige mediabedrijf van Nederland. Programma’s en dramaseries worden hier echt met hart en ziel gemaakt. Ik kijk er naar uit om de kennis en ervaring die ik in de afgelopen 25 jaar heb opgedaan als presentator en producent nu in te zetten als Directeur Content en Marketing.’

Van der Vorst is ruim 25 jaar werkzaam voor RTL, zowel als producent als presentator. In die hoedanigheden maakt hij onder andere Van der Vorst Ziet Sterren, Married at First Sight en Verslaafd.

Hij begon zijn carrière in 1989 bij de KRO, VARA en NOS Radio. Ook werkte hij jarenlang als verslaggever, eindredacteur en gedelegeerd producent bij Joop van den Ende Producties, Eyeworks en EVA Media. In 2009 startte Van der Vorst samen met Nathalie Harari zijn productiehuis Vorst Media dat voor zowel RTL, de NPO als SBS programma’s maakt. In 2015 wordt het bedrijf overgenomen door Talpa Media.

Vanaf 1 maart start Van der Vorst in zijn nieuwe rol bij RTL. Zijn activiteiten voor Vorst Media bouwt hij in de loop van het jaar geleidelijk af. Vanaf 1 januari 2020 gaat hij fulltime aan de slag in zijn nieuwe functie en stopt hij als presentator en producent.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment