Bol.com verbetert search advertising

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 11 feb 2019 in nieuws

Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.

Wie bij bol.com zoekt op een shampoo, een telefoon of hondenbrokjes gaat binnenkort reclame zien in de zoekresultaten. De commerciële boodschap lijkt, net als bij Google, sprekend op een regulier zoekresultaat. Het verschil is dat een bedrijf heeft betaald om zijn reclame daar te positioneren.

Belangstellende adverteerders zullen de commerciële ruimte kunnen inboeken via een zelfbedieningspaneel. Het moet nog blijken welk soort campagnedata ze terugkrijgen.

Deze optie bestaat al een paar jaar, maar achter de schermen wordt gewerkt aan een volgende stap. Dat betekent meer opties, maar ook wordt het mogelijk om product display-reclames in te boeken.

Mediadiensten zoals hier beschreven zijn een rap groeiende tak van sport. Meerdere grote e-commerceplatformen zetten hun bereik onder de shoppende consument in om reclame-activiteiten mee te ontplooien. Retailmedia levert bol.com naar verluidt reeds meerdere tientallen miljoenen euro’s per jaar op. Dat wil het bedrijf niet bevestigen.

bol.com verwacht dat het binnen twee jaar primair een platform is voor derde handelaren. De omzet die het zelf realiseert met de verkoop van producten zal dan lager zijn dan wat verkooppartners doen. Om dat te stimuleren ontwikkelt het bedrijf een Magento-plug-in. Daarmee kunnen webwinkels automatisch hun handelswaar doorprikken naar Nederlands grootste webwinkel.

Foto: tinto (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment