Ster zet machine learning in voor onderzoeksinstrument

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 07 feb 2019 in nieuws

Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument AdMeasure.

AdScan biedt elke adverteerder een snelle gratis pre-test om in kaart te brengen welke elementen beter of minder scoren en daarmee effect hebben op de ontvangst en het effect van die specifieke commercial.

AdScan is een machine learning-tool die op basis van de inhoud van reclames een voorspelling kan doen over hoe een panel van honderd mensen een reclame beoordeelt. AdScan combineert daarbij historische paneldata, computerpatronen en slimme algoritmes om zo tot een analyse te komen.

De reclamewaarderingstool levert binnen 20 minuten een adviesrapport dat kan bijdragen aan het succes van een campagne. AdScan stelt dan vast of een reclame lager, gemiddeld of hoger dan de benchmark scoort en welke elementen je aan kunt passen om tot een hogere score te komen.

Aan de introductie is twee jaar lang intensief onderzoek en ontwikkeling voorafgegaan.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment