Bereik bol.com +10% in november, Amazon een blijvertje

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 17 dec 2018 in nieuws

Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.

Nieuwe NOBO-bereikcijfers van Vinex laten dat zien. Door het jaar heen bereikt de webwinkel tussen de 55 en zestig procent van de Nederlandse internetter. Vorige maand was dat 65,1 procent. De nummer vier-positie na Google (81,5%), Youtube (74%) en Facebook (69%).

De eerstvolgende e-commercepartij in de lijst is AH.NL op plek vijftien met een bereik van 37%. Albert Heijn heeft qua bereik niets merkbaars gedaan in de periode van Black Friday en Cyber Monday. In de groep daarna, tussen plek twintig en dertig, steeg het bereik ook vaak met dubbele cijfers. Dat zijn Wehkamp (+13,5%), Coolblue (+9%), Amazon (+8%) en Mediamarkt (+11%).

Amazon is voor de tweede maand achter elkaar groter in bereik dan MediaMarkt.

Opvallend aan de cijfers is ook dat bol.com de enige e-commercepartij is met dubbelcijferig bereik op tablets (16%). De enige anderen die dat lukt zijn de labels van Google en Facebook en Marktplaats, NU.nl en de NOS.

De NOBO-cijfers zeggen niets over omzet, enkel over hoeveel internetters in Nederland in die maand contact hadden met een site of app.

Foto: Tina Leggio (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment