Autoscout24 laat aangesloten dealers aanbod tonen op Facebook

Geen reacties
Tags:
Posted 22 apr 2011 in nieuws

Het Europese autoportaal Autoscout 24, een soort Marktplaats.nl voor auto’s, biedt aangesloten dealers de mogelijkheid om met behulp van een app hun tweedehands auto-aanbod te tonen op Facebook.

Met behulp van de applicatie verschijnt er op de Facebook-bedrijfspagina van de dealer een extra tab waar het aanbod van de dealers geplaatst wordt. De gebruiker kan vervolgens zoeken op model, merk, verkoopprijs, bouwjaar of kilometerstand. Hierna kan het zoekresultaat verder worden verfijnd door bijvoorbeeld op kilometerstand te sorteren. Occasiondealer Vaartland.nl maakt al gebruik van de applicatie.

Autoscout hoopt hiermee gebruik te maken van de grote groep Facebook-gebruikers aan te boren. Door middel van het ‘liken’ van een bolide, kan deze eventueel weer worden verspreid binnen de vriendengroep van de Facebook-gebruiker.

De applicatie toont het meest recente aanbod. Autoscout zegt dat de voorraadwijzigingen op AutoScout24 automatisch worden doorgevoerd in het aanbod op de Facebook-pagina van de betreffende dealer.

AutoScout24 heeft meer dan 37.000 Europese autobedrijven in de gelederen. De site is onderdeel van Scout24 Group, en eigendom van Deutsche Telekom.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment