TMG over op header bidding

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 08 okt 2018 in nieuws

TMG stapt over op header bidding met zijn hele inventaris voor online reclame. Hierdoor moeten alle belangstellende adverteerders gelijke kans hebben om hun commerciële boodschap op Telegraaf-titels uit te serveren.

De programmatic verkoop van TMG blijft via de bestaande technologieën van Improve Digital, SpotX en Rubicon Project lopen en zal worden aangevuld met Google Adexchange. “Door het gebruik van Header Bidding willen we een gelijk speelveld creëren voor iedereen in de markt. We kiezen dus niet meer exclusief voor één specifieke SSP maar ontsluiten er meerdere”, zegt Boaz Shkolnik, Hoofd Programmatic & Data.

De overstap naar Google Ad Manager vond per 1 oktober plaats. Header bidding wordt nu uitgerold voor display op het web en daarna naar de Telegraaf-app.

Header bidding is een techniek waarbij de site van een uitgever aan netwerken van adverteerders vraagt wat hun beste bod is voor een gegeven reclamepositie op een site. De digitale vertegenwoordigers van de netwerken (SSP’s) doen elk een bod op basis van de aangeboden gebruikersprofielen. Het beste bod wint.

Foto: harmakdon (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment