Nederlander shopt steeds vaker in buitenland

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 24 sep 2018 in nieuws

Nederlanders bestellen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels. Het aantal zogeheten consumenten dat wel eens op een andere markt koopt steeg van 37 procent naar 49 procent.

Geografie is geen drempel meer voor de online shoppende Nederlander. Nieuw onderzoek van Paypal laat zien dat hij het liefst in China winkelt, wanneer het om buitenlandse aankopen gaat. Daarna volgt Duitsland en dan pas de VS en het VK.

Zojuist publiceerde Paypal de resultaten van zijn jaarlijkse Cross-Border Consumer Research waar dat uit blijkt.

De belangrijkste redenen om buiten Nederland te snuffelen zijn beschikbaarheid van een product of de prijs. Het is nog niet zo, dat shoppers een uitgesproken voorkeur voor een of meerdere winkels in andere landen hebben. Dat blijkt uit antwoord op de vraag hoe respondenten die buitenlandse aankopen vonden. Bijna twee derde (64%) deed dat via een zoekmachine.

Het is niet allemaal halleluja op de buitenlandse markt. Er zijn drie belangrijke redenen voor Nederlanders om níet elders te winkelen. Ten eerste: te hoge kosten voor verzending (41%), ten tweede: onzekerheid over invoerbelasting (29%) en als laatste: verwarring over checkout (28%). Die zaken zijn met betere informatievoorziening vanuit de winkels deels vrij eenvoudig te verhelpen.

De grootste groeiers die jaar zijn volgens de ondervraagden:

Paypal ontwikkelt zich sinds de afsplitsing van eBay vrij rap. Het deed verscheidene aankopen, waaronder vrij recent iZettle. Met deze transacties wil het zich strategische posities verwerven in de omnichannel retail.

Foto: Chany Crystal (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment