eDay ook voor inzichten rondom voice

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 18 sep 2018 in nieuws

Nieuwe termen dienen zich aan bij online marketing. Google en Amazon dwingen ons na te denken over conversational, voice branding en de ónzichtbare interface. eDay biedt uren aan inspiratie en inzichten rondom voice.

Anders dan je zou verwachten, is Search verre van de killer-app van voice. En ook al sluit een concern als Carrefour met Google Assistent een strategisch verband, het is nog maar de vraag in hoeverre deze nieuwe interface nu eigenlijk geschikt is voor shopping.

Wat wel duidelijk is bij voice is dat al het oude niet meer werkt en nieuwe interactievormen moeten worden ontwikkeld. Want, hoe handig is het bijvoorbeeld om twee onzichtbare spraakinterfaces in je auto te hebben? Welke assistent spreek je hoe aan? Een probleem dat je bij je nieuwe BMW cadeau krijgt, zonder oplossing. Maar ook: hoe ga je om met het feit dat Amazon rap groeit in Nederland, maar dat Alexa geen Nederlands spreekt?

Allemaal praktische en strategische vraagstukken waar nog geen pasklare antwoorden op zijn.

Emerce eDay brengt verscheidene kenners van dit opkomende vakgebied bijeen om je bij te spijkeren. Zo stuurt Amazon zijn EU-topper Max Amordeluso, dé evangelist die Alexa en diens Europese mogelijkheden kent van haver tot gort. Jeffrey Rohrs kiest een meer overkoepelend perspectief en schetst waar je spraakassistenten in welke bedrijfsprocessen kan inschakelen. ‘You must become The Everywhere Brand‘. Wat algemener: muziekdienst Deezer vertelt hoe algoritmes en audio samenkomen in een uniforme muziek- en luisterervaring.

Naast gastsprekers die inzichten delen zijn er ook een aantal bedrijven, tevens sponsor, die hun eigen praktijkervaringen rondom voice en conversational zullen delen op eDay. Dat zijn Xebia, Avenade en Oxyma.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment