Google Ads voegt nieuwe ‘life events’ toe


Gericht targeten op levensgebeurtenissen van je (potentiële) klanten; Het neemt een vogelvlucht!  Naast de drie levensgebeurtenissen die eerder dit jaar gelanceerd zijn door Google, kunnen we nu ook doelgroepen bereiken die bezig zijn met vele andere levensingrijpende gebeurtenissen.

Levensgebeurtenissen zijn belangrijke momenten in het leven waarin de doelgroep kan worden bereikt. Deze doelgroepen worden Google gemaakt op basis van gedrag van gebruikers op websites die ze bezoeken, video’s die ze bekijken en nog vele andere signalen die kenmerkend zijn voor de levensgebeurtenis.

Nieuwe levensgebeurtenissen waarop je vanaf nu kunt targetten:
  • Andere baan
    • Heeft onlangs een nieuwe baan gekregen
    • Krijgt binnenkort een nieuwe baan
  • Bedrijf oprichten
    • Is onlangs een bedrijf gestart
    • Start binnenkort een bedrijf
  • Een nieuw huis kopen
    • Heeft onlangs een huis gekocht
    • Koopt binnenkort een huis
  • Nieuw huisdier
    • Heeft onlangs een hond aangeschaft
    • Heeft onlangs een kat aangeschaft
    • Schaft binnenkort een hond aan
    • Schaft binnenkort een kat aan
  • Pensioen
    • Gaat binnenkort met pensioen
    • Is onlangs met pensioen gegaan
  • Woningrenovatie
    • Gaat woning binnenkort renoveren
    • Heeft woning onlangs gerenoveerd
Levensgebeurtenissen voor targetting sinds begin dit jaar:
  • (Bijna) afgestudeerd aan het hoger onderwijs
    • Is pas afgestudeerd
    • Studeert binnenkort af
  • Trouwen
    • Binnenkort trouwen
    • Pas getrouwd
  • Verhuizen
    • Binnenkort verhuizen
    • Pas verhuisd
Wat kunnen we ermee?

Leuk, maar wat kunnen we ermee? Levensgebeurtenissen zijn erg geschikt om potentiële klanten te bereiken rond belangrijke momenten in het leven wanneer hun koopgedrag en merkvoorkeuren veranderen.

Relevant bereik

Stel dat je actief bent in de woninginrichting markt. Om jouw doelgroep te bereiken die gaan verhuizen of net verhuisd zijn, heeft Google Ads de levensgebeurtenissen als targeting beschikbaar gemaakt. Voor deze markt is het interessant om naast deze doelgroep ook de doelgroepen te bereiken die een huis gaan kopen/gekocht hebben en de woning gaan renoveren of onlangs hebben gerenoveerd.

Relevante boodschap

Rond deze momenten overweegt de doelgroep of hun woninginrichting nog wel naar wens is. Door te weten wat de doelgroep bezighoudt (de levensgebeurtenis) bereiken we de doelgroep in een vroeg stadium van het aankoopproces met een relevantie boodschap. Brengen we het merk onder de aandacht en speel in hun koopgedrag met de juiste boodschap.

Op dit moment is het bereiken van de doelgroep via levensgebeurtenissen alleen beschikbaar via Google Ads voor YouTube en Gmail advertenties. Naast Google Ads maakt ook Facebook gebruik van levensgebeurtennissen.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.