IAB Nederland en BVA bond van adverteerders gaan nauwer samenwerken


IAB Nederland gaat intensiever samenwerken met BVA bond van adverteerders. Daarnaast gaan de bureaus vanuit dezelfde locatie werken: het HNK-gebouw aan de Anthony Fokkerweg. Samen vormen de organisaties naar eigen zeggen de ‘grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het domein van de digitale marketing in Nederland’.

De samenwerking tussen IAB en BVA bond van adverteerders bestond al langer, maar wordt geïntensiveerd. Bijvoorbeeld op het gebied van lobby. ‘We spreken namens een groot deel van de sector en kunnen daardoor onze invloed effectiever aanwenden,’ stelt IAB in een aankondiging aan de leden. ‘Wat het effect hiervan kan zijn hebben we al gemerkt met onze gezamenlijke Werkgroep Privacy.’

Naast de Werkgroep Privacy wordt een extra taskforce opgericht om de inzichten van commerciële communicatie vergroten en sturing kan geven op de Return on Ad Spend (ROAS). Deze groep zal onder andere een (digitale) standaardreferentie en naslagwerk ontwikkelen die de marketing-, communicatie- en mediaprofessionals ondersteunt bij hun dagelijkse werkzaamheden.

Om 12.00 uur maken de beide organisaties meer details bekend op het 20-jarig jubileumfeest in het DeLaMar Theater in Amsterdam.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.