Channel 4 zet AI in voor tv-reclame


De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.

Het betreft een technologietest op lineaire televisie waarbij AI-technologie tv-beelden analyseert. Daar worden vervolgens commercials bij gezocht die inhoudelijk passen. Dat soort constructies draagt bij aan de waardering en herkenning van de merken van adverteerders.

Dat vertelde een vertegenwoordiger van het bedrijf tijdens de najaarspresentatie deze week.

Welke of wiens AI-technologie er wordt gebruikt, is nog niet duidelijk. Hoe en waarmee de matches worden gemaakt en eventueel programmatic uitgeserveerd moet ook nog blijken.

Commercials die contextueel relevant worden geplaatst in reguliere spots hebben een merkperceptie die een derde beter is. De aankoopintentie ligt volgens Channel 4 een fractie hoger, op dertien procent.

Foto: Florian Prischl (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.