Facebook verwerft live uitzendrechten Premier League


Facebook mag voor 200 miljoen pond van 2019 tot en met 2022 jaarlijks 380 voetbalwedstrijden uit de Engelse Eredivise live gaan uitzenden. In zuid-oost Azië.

Eind vorige week won de profielensite daartoe de uitzendrechten na een biedingenstrijd waar ook Fox en BeIN Sports aan deelnamen.

Facebook betaalt gemiddeld 1,20 euro per inwoner van Thailand, Vietnam, Cambodia en Laos voor de hele periode. Het Engelse voetbal is populair in de regio, want de hang naar exclusieve content voor Facebook verklaart

Het winnen van de live rechten komt deels op het konto van Peter Hutton. Facebook heeft speciaal hem aangesteld om wereldwijd live uitzendrechten op grote sportcompetities te winnen. In zijn vorige rol wat Hutton de CEO van Eurosport. Daar weer voor was hij topman bij een bedrijf dat de sportrechten verhandelde van onder meer het FIFA-voetbal en grand slam tennis.

Facebook probeerde eerder al om in India live uitzendrechten op cricket te winnen, maar verloor van Star India.

Voor The Premier League is het de tweede deal over uitzendrechten in korte tijd. Vorige maand verkocht het namelijk de uitzendrechten voor 128 wedstrijden per seizoen tussen 2019 en 2022 aan Amazon. Klanten van de e-commercereus kunnen de streams gratis zien als ze lid zijn van klantenprogramma Prime.

Foto: Matthew Wilkinson (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.