Criteo in retailmedia bij Otto Group


Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

De eerste resultaten van de samenwerking worden tegen het einde van 2018 zichtbaar in de digitale winkels. Dat vertelde Torsten Ahlers (foto) van Otto Retail Media vorige week tijdens de Digital Marketing Days van vakblad Horizont in Berlijn.

Otto is niet onbekend met retailmedia, een begrip voor de ‘uitgeefactiviteiten’ van retailers. Het was zelfs een van de eerste grote winkels in het digitale domein die zijn schapruimte met reclame ging exploiteren. Sinds 2015 gebeurt dat met Triad Retail Media uit de VS. Dat viel in 2016 in handen van WPP-label Xaxis.

Criteo uit Frankrijk heeft al enige tijd ervaring met retailmedia. In Nederland werkt het bijvoorbeeld voor bol.com en Blokker. De advertentieoptie Sponsored Products gebruiken dat om native advertising in hun schappen te tonen. Anders gezegd: productvertoningen waar adverteerders voor betalen tussen de items die de winkels zelf in de schappen leggen. Ook verschijnen er productsuggesties in de zoekresultaten.

In Duitsland werken onder meer Notebooksbilliger.de en Galeria Kaufhof met Sponsored Products.

Foto: nextconference (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.