Tweede overname voor Guapa E-commerce in jaar tijd

Geen reacties
Tags: ,
Posted 05 jul 2018 in nieuws

Magentospecialist Guapa E-commerce koopt magentobureau Made by Mouses uit Zwolle. Het is de tweede overname in een jaar, wat de ambitie illustreert. “We willen groeien naar drie- à vijfhonderd man”, vertelt directeur Mathijs Kok.

Zojuist maakte Kok de overname van zijn branchegenoot bekend. Die is tekenend voor hetgeen zich afspeelt in de e-commercemarkt rondom winkelsoftware Magento. Steeds meer hele grote ondernemingen zetten de software in vanwege zijn flexibiliteit. Die beweging omhoog, van opensource pakketje naar enterprisegrade was voor Adobe ook de reden om 1,7 miljard dollar te betalen voor softwarebedrijf Magento. Guapa haakt aan op die schaalvergroting.

Kok: “Zelf werken we met een team van 28 man en Made by Mouses heeft tien man. Ze bedienen iets kleinere klanten, maar sluiten zich aan bij ons team en adopteren onze werkwijze. Met hen kiezen we de weg naar boven. Als groter bedrijf kunnen we grotere projecten aan als implementatiepartner.”

Financiële details rondom de transactie worden niet bekendgemaakt.

Waar Guapa E-commerce zich hoofdzakelijk richt op het bouwwerk houdt Concept7 zich bezig met strategie en design. Half juli 2017 kochten de aandeelhouders van Guapa uit Leek bureau Concept7 uit Groningen. En er volgen naar verwachting meer overnames.

“We zijn in feite een urenfabriek. Het aantal mensen bepaalt hoeveel werk je kunt verzetten. Als we willen groeien naar drie- tot vijfhonderd medewerkers dan moet dat autonoom en via een reeks overnames. Met acquisities krijg je ook meerdere kantoren in het land en wordt je automatisch bereikbaarder voor klanten en nieuw talent.”

De ambities houden niet op bij de landsgrens. Kok denkt ook aan expansie naar omringende landen. Die groei wordt gefinancierd uit eigen middelen en met de Koks zakenpartner, een particulier investeerder.

Lokale magentobureaus zouden open staan voor gesprekken en Kok aarzelt ook niet om magentoafdelingen als afsplitsing van een bureau te kopen.

De beoogde overnamereeks moet ieder jaar tot een verdubbeling in mensen en omzet leiden.

Om de onderkant van de e-commercemarkt te bedienen lanceerde Kok met zijn compagnons begin dit jaar het e-commercebureau Kiener.nl, gespecialiseerd in Shopware.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment