Mobiele reclamecampagne AB InBev in blockchain

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 22 jun 2018 in nieuws

AB InBev denkt dat het de eerste is die een mobiele reclamecampagne heeft gedraaid met blockchain. De bierbrouwer wil transparant werken en realiseert ook nog eens kostenbesparing tussen de tien en dertig procent.

Het idee achter de campagneopzet is dat de metadata een keer per uur naar een blockchain wordt weggeschreven. Die data-invoer is onomkeerbaar en niet te wijzigen.

Door de keten tussen zender en ontvanger, en alle schakels daartussen, inzichtelijk te maken kan AB InBev zijn campagnes beter beteren. Reclamefraude moet omlaag gaan en de betrokken bureaus kunnen elkaar afrekenen op een en dezelfde databron.

AB InBev heeft de technologie, ontwikkeld door Kiip, onder meer gebruikt voor campagnes van Bud Light, Budweiser, Michelob Ultra, Estrella Jalisco en Stella Artois.

Het bedrijf Kiip gebruikt naast zijn blockchainproduct verscheidene reclameproducten. Daarbij gebruikt het stimulans- en responsetechnieken die bekend zijn uit de mobiele gamewereld.

Directeur en oprichter Brian Wong was eerder deze week in Cannes op het reclamefestival om over zijn werk te vertellen.

Fun conversation tonight with @brian_wong and the #CannesLions School. pic.twitter.com/s0W5W0Dt5g

— Diana O’Brien (@DianaMOBrien) 19 juni 2018

Foto: raek23 (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment