Hotels komen niet aan bod bij SEO

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 04 jun 2018 in nieuws

Hotels verliezen steeds meer terrein aan OTA’s in de zoekresultaten op Google. Dit meldt PhoCusWright naar aanleiding van de bevindingen van een Zweedse onderzoeker.

Het was al bekend dat hotels amper kunnen opboksen tegen de marketing spend van de grote OTA’s. Partijen als Booking en Expedia geven miljarden uit op jaarbasis. Maar nu blijkt dus dat het ook lastig is om in de organische zoekresultaten naar voren te komen.

De Zweed zocht op ‘hotel Tenerife’ en bekeek de resultatenpagina’s van de tien grootste markten voor het Spaanse eiland. Daaruit kwam het volgende naar voren:

Verenigd Koninkrijk – 10 van de 10 organische resultaten waren OTA’s

Spanje – 10 van de 10 organische resultaten waren OTA’s

Duitsland – 10 van de 10 organische resultaten waren OTA’s

Frankrijk – link 1 tot en met 7 en link 10 waren OTA’s

Zweden – de eerste 7 links waren OTA’s

Italië – link 1 tot en met 7, 9 en 10 waren OTA’s

Denemarken – 10 van de 10 organische resultaten waren OTA’s

Finland – de eerste 7 links waren OTA’s

Rusland – de eerste 6 links en link 8, 9 en 10 waren OTA’s

Ierland – 10 van de 10 organische resultaten waren OTA’s

Nederland werd niet meegenomen in het onderzoek, maar dezelfde zoekopdracht levert hier twee vergelijkingssites, een metazoekmachine en zes touroperators op. Er staan geen hotels in de eerste tien organische zoekresultaten.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment