Meeste consumenten hebben nog geen ervaring met AR


De meeste consumenten hebben geen ervaring met augmented reality op hun smartphone. Degenen die dat wel hebben gebruiken het frequent. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Thrive Analytics en Artillry Intelligence.

Ongeveer een derde heeft ervaring met mobiele AR, een toepassing waarvoor men geen speciale helm hoeft op te zetten. Een groot deel van hen gebruikt AR maandelijks, onder meer voor games (83 procent), sociale toepassingen (36%) en product visualisaties (31%). Mannen zijn in de meerderheid.

Consumenten geven aan dat zij graag meer AR stadsgidsen, sport- en retailapps zouden willen zien.

Gebruikers zijn positief over augmented reality en 65 procent van de ondervraagde gebruikers zou graag 1 dollar of meer voor een AR-app willen betalen.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.