Leen Bakker wil winkel en webshop beter integreren

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 14 mei 2018 in nieuws

Meubelzaak Leen Bakker wil winkel en webshop beter integreren, want die bestonden vooral naast elkaar. Dat zegt Debbie Klein, sinds drie maanden de baas van de retailer, in de Telegraaf.

Ongeveer 16 procent van de omzet komt van online. ‘Daarmee hebben we een voorsprong op onze concurrenten die gemiddeld 10 procent halen,’ zegt Klein. Maar dat is geen reden om stil te blijven zitten, want de retail verandert razendsnel. ‘En wij moeten ons daar aan aanpassen.’

Door de onlineverkopen verandert het klantenbestand, zegt Klein. Er komen steeds meer hoogopgeleide jonge vrouwen naar de site.

In hoeverre online moet bijdragen aan de verdubbeling van de omzet van 360 miljoen euro wordt niet duidelijk.

Leen Bakker werd vorig jaar losgeweekt van het Blokker-concern door investeerder Gilde Equity Management (GEM). Leen Bakker heeft 110 winkels in Nederland en zestig in België. Er werken 2300 mensen.

Foto: Bergslot



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment