Hein van der Wielen nieuwe baas Digital Partnerships GroupM

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 21 mrt 2018 in nieuws

GroupM stelt Hein van der Wielen als leider van zijn Digital Partnerships Team. Daarin wordt de digitale expertise van de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard gecombineerd. “De mediastromen zijn nu honderd procent transparant.”

Nieuw is het team Digital Partnerships niet. Het werd een jaar geleden al opgericht. De aanstelling van Van der Wielen als chef is in zijn woorden het puntje op de i. Hij rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP. Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango startten, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group. De laatste jaren richtte hij zich op de integratie van de digitale mediabuyingactiviteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.

“Nieuwe ideeën worden geboren als je mensen samenbrengt. Daarom is Digital Partnerships belangrijk. Een aparte P&L hebben we niet. Het eerste succes van dit team is de creatie van de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop die de zeer ontransparante programmatic supplychain volledig beheersbaar en gegarandeerd 100% transparant en controleerbaar maakt. We zoeken naar nieuwe manieren voor beter renderende campagnes en uitgevers boterham blijven verdienen.”

De marketingspecialist: “Nu we de supplychain hebben opgeruimd, en alles transparant is, kunnen we gaan werken aan een toekomstbestendig lokaal premium medialandschap in Nederland. En dat lukt. In Q3 2016 overstegen de uitgaven aan Facebook die aan display en die wig bleef groeien. Eind Q4 2017 hebben die lijnen parallel gekregen. Publishers en adverteerders profiteren hiervan.”

Zijn team bestaat uit negen digitale- en dataspecialisten van Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.

Foto: transformer18 (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment