Brightvibes over 1 miljoen likes heen

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 16 feb 2018 in nieuws

Een miljoen volgers had Brightvibes, het platform dat zoveel mogelijk positiviteit wil verspreiden, al op zijn internationale Facebookpagina. Vorige week ging het over de een miljoen likes heen. Oprichter Michiel de Gooijer: “Mensen willen graag nieuwe, positieve verhalen horen.”

“Het getal is natuurlijk mooi, maar het is vooral treffend hoeveel impact onze pagina in de wereld heeft. De positieve verhalen veranderen mensenlevens”, aldus de oud-directeur van Endemol, Talpa en DigitasLBi. “Mensen zamelen geld in om het werk van anderen te steunen en gaan anders naar medemensen kijken.”

‘Positieve verhalen die impact hebben’ is de kern van wat De Gooijer (foto) en zijn compagnons uit Engeland en Spanje doen (voorbeeld 1, voorbeeld 2). Geld verdienen is daarbij geen besmette term, maar de ondernemer is wel selectief in met wie hij hoe projecten opzet. DSM was in 2017 de belangrijkste klant met wie zes projecten zijn gaan. “En we werken sinds vorig jaar met partijen als de Nederlandse Postcodeloterij, WNF, Eneco en internationaal met Rosetta Stone. Als vorig jaar in het teken stond van het bedenken en maken van verhalen met merken dan staat 2018 commercieel in het teken van samenwerkingen met e-commercebedrijven, het ontwikkelen van cursussen en een eigen tv-format.”

Exacte details over zijn plannen voor dit jaar wil De Gooijer nog niet geven. Ambitieus: “We hebben in 2,5 jaar ongeveer één procent bereikt van wat dit kan worden. Ik wil sowieso meer mensen gaan bereiken in meer talen met meer eigen producties.” Brightvibes heeft pas sinds twee maanden een Nederlandse Facebookpagina.

Van het nieuwe beleid van Facebook heeft Brightvibes geen last. “We hebben dezelfde missie als zij: mensen bij elkaar brengen met betekenisvolle verhalen.” Wekelijks bereikt het Nederlandse initiatief tussen de tien- en twintig miljoen internetters, wat tienduizenden reacties oplevert. Veel die contacten en interacties vinden plaats op Facebook. Omwille van de diversificatie wordt er gewerkt aan een strategie voor e-mail, YouTube en Instagram Stories. En televisie.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment